fredag den 4. januar 2008

Af hjertet tak

Nu har jeg siddet klar ved telefonen for det tilfælde, at en journalist skulle ringe og høre, hvad der har været min største oplevelse i 2007.
Det er ikke sket, så nu bliver jeg nødt til misbruge denne plads og sende lykønskninger herfra. For jeg synes, der er nogle mennesker, jeg skylder tak for deres indsats i løbet af året.
For eksempel sangerinden Björk, der fortalte, at hun bunder en flaske vodka hver fredag. Det gjorde hendes bedsteforældre altid, for det hjalp til at smide hæmningerne. Det, synes jeg, forklarer en del, men de må endelig fortsætte, med et ugentligt kontroltab.
En tak skal også gå til de rigeste danskere, der bor nord for København, og som ifølge DR oftere og oftere har fogeden rendende, fordi indvånerne langs Strandvejen ikke kan betale selv mindre regninger. De har sat sig så hårdt med drømmehuset, at økonomien ikke kan holde til en skilsmisse. Og dermed har de erfaret, at den mindste sten kan gøre ondt i selv det bedste skotøj.
Jeg skylder også Malaysias sundhedsminister en tak. Der cirkulerede i 2007 en dvd, hvor man ser Chua Soi Lek dyrke sex med en kvindelig bekendt på et hotelværelse i en time. En time! Ikke skidt af en 61-årig, der har indrømmet, at det er ham og nu må forlade jobbet.
Summa summarum:
Tak til disse og alle andre mennesker, der i 2007 vovede at smide hæmningerne, bukserne, kontrollen, facaden, ambitionerne, konventionerne og forudsigeligheden. Hvorved de satte magten og æren på spil.
Fortsæt endelig med det.
Og så glemte jeg de der piger over i DGI-byen, der smed overdelen. . .

Ingen kommentarer: