tirsdag den 15. juli 2008

Piger vil have en skidt karakter

Se, det anede mig jo. Jeg har haft mistanken, siden jeg var så ung, at jeg undrede mig over, hvad hår havde at gøre på kroppen. Og nu har jeg og en hel masse andre mænd fået videnskabens ord for vores gnavende mistanke:
Piger vil have en skidt karakter. Eller rettere: De vil have en mand med en skidt karakter.
Forskere fra New Mexico University i USA har undersøgt 200 mandlige studerende og hvor meget held i sprøjten, de havde med pigerne. Resultat var indiskutabelt: Jo værre jo bedre. Piger vil have slemme drenge med en mørk karakter.
Så nu kan pæne drenge slå en streg over et af deres ungdoms mysterier. Som de tænkte på, mens de gik nede i mosen og rodede i jorden med en pind og grublede over, hvorfor Brian med scooterstøvlerne og Torben Lendager-frisuren altid scorede de flotteste piger. De elskede simpelthen en dreng, der fik 0 i regning, men kunne lænse købmandens cigaretautomat på fem minutter. Mens de pæne drenge sad derhjemme og terpede tyske verber og fik 13, men en lang næse i forhold til Vibeke, Lotte og Bente. Pigerne elskede udadvendte, løgnagtige og utro mænd, og ifølge forskerne skyldes hele balladen et signalstof i hjernen. Tag den, Peter Pæn.
Og måske rummer den vilde dreng en større udfordring for en kvinde: Der er noget at lave om. Så Torben Lendager–lokkerne faldt, læderjakken røg ud til fordel for Helly Hansen, og den borede knallert forsvandt til fordel for stationcar og barnevogn.
Har jeg tænkt over. Men det er selvfølgelig ikke ret pænt tænkt.

Ingen kommentarer: