fredag den 26. oktober 2007

It's a jungle out there

Sådan sagde de altid til morgenens breafing i den amerikanske tv-serie »Hill Street Blues«. Det var virkeligheden, de henviste til dengang, men som de fleste efterhånden har erfaret, kan udtrykket med en vis ret anvendes om internettet.
Vi er flere, der har en fornemmelse af, at en givtig forretning på nettet er dating-sider. Her kan mænd og kvinder, unge og gamle, by-kvinder og landmænd samt folk, der samler på belgiske chokoladedåser, finde en partner.
Nettet giver jo unægtelig mulighed for en høj grad af anonymitet, så der er måske grund til at advare om, hvad der kan gemme sig bag nogle af de mest udbredte klicheer, når folk jagter deres livs kærlighed i cyberspace:
- Jeg sidder i egen bolig og har fast arbejde. (bor i en campingvogn og fejer gulv i McDonalds)
- Jeg er sportsinteresseret. (sidder foran fjernsynet hver gang, der er fodbold)
- Jeg er en fri sjæl. (jeg vil også i seng med din søster)
- Jeg er i fyrrene. (jeg er 52 og søger en 25-årig)
- Almindelig af udseende. (usædvanlig hårvækst på skuldrene)
- Jeg har humor. (med en fjernbetjening og dåseøl)
- Kan lide gåture i skoven og ved stranden. (har lige læst Alt for Damerne og opdaget, at den falder kvinder altid for)
- Jeg sætter på pris på ærlighed. (lyver kun en gang i mellem)
- Jeg interesserer mig for det åndelige. (bruger en weekend på palmeblads-psykologi, og hvis din livline ser forkert ud, er du med garanti potentiel voldtægtsmand)
- Jeg er ung af sind. (prøver at komme i lag med teenagepiger).

Ingen kommentarer: