fredag den 23. november 2007

Mænd og multitaskning

Mobiltelefonfirmaet Nokia har spurgt tusindvis af mennesker, hvem der er bedst til at multitaske. Flertallet mente, at kvinder er bedst til at foretage sig flere ting på én gang. For eksempel:
1 ) Se tv
2) Læse slankekure i Femina
3) Spotte syltetøjsplamage på barns hage
4) Råbe til mand,at han skal tage vasketøjet med op fra kælderen.
Alt sammen på én gang. Det kan mænd ikke. Vi er nødt til at koncentrere os om én ting. Altså: Bære vasketøjet op og først derefter gruble over, hvorfor der altid forsvinder mindst én sok i vaskemaskinen. Men så tænker vi også dybt. Så dybt at vi er nødt til at gå ud i køleskabet for at hente en øl, som vores tunnelblik straks kan se, der ikke findes nogle af i køleskabet.
– Ingen øl, mumler vi, og før vi ved af det, står kvinden ved siden af og siger:
– Nej, og heller ingen ost, mælk, tomater eller leverpostej. Her er en huskeseddel. Gå ned at købe ind og prøv at huske det hele. I øvrigt har du efterladt kurven med vasketøj på trappen. Gå op og læg det på plads først. Og prøv at få alle sokkerne med.
Nej, multitasking er ikke mænds stærke side. Personligt har jeg ellers øvet mig ved at forsøge at smide mig i sofaen, trykke på fjernbetjeningen, åbne øl og smide kapslen efter katten. Sådan i én glidende bevægelse. Det lykkedes ikke: Jeg landede på gulvet, spilde øllet, ramte ikke katten, men ramte til gengæld Eurosport på fjernbetjeningen.
For at gå til telefonen, der ringede:
– Er det Nokia? Hvis I vil spørge om det, jeg tror, så glem det. . .

Ingen kommentarer: