fredag den 7. september 2007

Rappenskralder lever længere

En undersøgelse viser nu, at gifte mænd har bedre helbred end ugifte mænd. Des-værre melder historien ikke noget om hvorfor, men måske er forklaringen, at kvinder efter sigende har såkaldt panoramasyn, mens mænd har tunnelsyn:
Kvinde åbner køleskab:
– Der er er ingen mælk, gryn, brød, kød, salat eller tomater.
Mand åbner køleskab:
– Hvor er øllene?
Nu ved jeg godt, at nogle vil indvende, at mænd faktisk har panoramasyn i enkelte udvalgte situationer. For eksempel kan de fleste af os skanne samtlige D-skåle på hele stranden en sommerdag, men det er en tangens, jeg synes, vi skal forlade.
Tilbage til køleskabet, for det kan anvendes som afsæt for at beskæftige sig yderligere med den ovennævnte undersøgelse. Forskerne konkluderede også, at kvinder, der »udtrykker klare holdninger under et skænderi«, har fire gange lavere dødelighed en kvinder, der forholder sig tavse under en konflikt med ægtefællen. De forknytte kvinder har også flere depressioner og mere tarmiritation end kvinder, der for eksempel griber ovenstående køleskabs-krise an på følgende måde:
– Du har ikke købt ind, hvorfor er det altid mig, der skal sørge for at købe ind, og når du endelig køber ind, glemmer du det halve, og opvasken har du heller ikke taget, det er faktisk også din familie, hvis det ellers er gået op for dig, og jeg har altså også et arbejde, og mit job er lige så vigtigt som dit job, og ved du overhovedet, hvordan en vaskemaskine virker, for vasketøjet ligger også bare og flyder. . .
Hvis manden her tager en dyb indånding og tænker: – Jeg tror jeg flytter på hotel, bør han tænke på følgende:
1) Din kone tager blot vare på sit helbred.
2) Du har altid vidst, at kvinder lever længere end mænd. Nu ved du også hvorfor.
3) Og fis så ned og køb ind. Det giver motion, og måske lever du længere.

Ingen kommentarer: