torsdag den 6. september 2007

Vidensamfund i voldsom vækst

Vidste De, at kvinder har i gennemsnit 11.000 hår på benene – og 2500 hår under armene? Jeg vidste det ikke, og spørgsmålet er: Hvorfor skal jeg vide det? Samme betænkelighed kan man lægge for dagen overfor en oplysning om, at 35 procent af alle verdens kvinder har smidt en sko efter en mand. For slet ikke at snakke om undersøgelser, der afslører, at et gennemsnitligt kvindebryst – hvad det så end er for en størrelse – bevæger sig ni centimeter uafhængigt af kvindens krop, for hvert skridt hun løber på et løbebånd.
Som sagt: Jeg vidste det ikke. Det gør jeg nu. Og det takket være en hjemmeside, hvis eksistens, jeg lige er blevet gjort opmærksom på. Den er en guldgrube af informationer, jeg ikke har brug for. Derfor hedder den da også http://www.ubrugelig.dk. Her kan man også læse, at en sædcelle kan svømme 18 centimeter på en time, og at det er fysisk umuligt at slikke sin egen albue. . . det sidste er en oplagt don’t try this at home-oplysning.
Det eneste, siden desværre ikke informerer om, er hvem dælen, der undersøger alle disse ting. Hvor mange kvinder ringer selv op:
– Nu har jeg gjort det igen.
– Hvad?
– Smidt en sko i hovedet på idioten.
Tjener unge kvindelige studerende til studierne ved at sidde og barbere sig under armene? Og tælle høsten op bagefter?
Men interessant er det da. Til næste gang man skal ned i motionscentret:
– Jeg står aldeles ikke og glaner på dine bryster. Jeg tæller. Ja det er en videnskabelig hjemmeside. . så, nu bevægede sig igen.

Ingen kommentarer: